تاریخ مد و فشن - دهه ۱۹۳۰

دوشنبه 28 مهر 1399
19:21
admin

در دهه ی ۱۹۳۰ بسیاری طراحان مد با نقد طراحی های قدیمی، شروع به حفظ سبک های فمینیستی کردند.

اتفاق خاصی در دنیای مد و فشن دهه های ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰ نیافتاد. این دو دهه از نظر سبک و استایل کاملاً شبیه به هم هستند و در نتیجه بحران های اقتصادی و همچنین جنگ جهانی دوم با هم گره خورده‌اند. بنابراین آغاز دهه ۱۹۳۰ جرقه های مد (تقریباً) ۲۰ سال آینده را رقم می زند که کم و بیش بازتاب مستقیمی از شرایط جامعه بود.

عوامل تاثیرگذار بر دهه 1930

رکود اقتصادی و اوضاع مضطرب جنگ جهانی، بر صنعت مد نیز تأثیر گذار بود. اوضاع بد اقتصادی و اجتماعی باعث شد طراحان از پارچه‌های ارزان‌تر مانند ریون، نایلون و ویسکوز، برای تولید لباس استفاده کنند و سادگی به یک فضیلت جدید تبدیل شد. مد زنان از سبک بی پروا و جسورانه دهه 1920 به سمت سیلوئت رمانتیک و زنانه نزدیک شد. به جای مدل مویی بلند مدل موی زنانه استاندارد دهه 1930 ، یک فرم کوتاه و متوسط ​​بود.

هالیوود در دهه 1930 نقش مهمی در معرفی طراحان و ترندهای مد داشت. مثلا بعد از فیلم تارزان، چاپ های انیمال (پوست حیوانات) مد شد و یا استایل کژوال تحت‌تاثیر فیلم‌های هالیوودی رواج بیشتری پیدا کرد.

تاریخ مد و فشن زنانه - دهه ۱۹۳۰

مد زنان در دهه 1930

در اوایل دهه ۳۰ ، مد زنان به آرامی از حالت پسرانه دهه ۱۹۲۰ به مدل‌های زنانه تبدیل شد. لباس زنان این دهه به گونه‌ای طراحی شدند که منحنی های طبیعی بدن زن را برجسته می‌کردند، خط کمر به جای طبیعی خود بازگشت، تأکید اندکی بر بالاتنه بود. سیلوئت لباس زنانه کشیده و نزدیک به فرم طبیعی بدن بود. لباس‌ها رنگی‌تر از قبل و جزئیات زنانه بیشتری داشت. استفاده از پارچه‌های طرح‌دار، گل و خال خالی، و سایه های آبی، قرمز، صورتی، سبز و نخودی در لباس‌های زنانه بیشتر دیده می‌شد. در مورد شلوار نیز، در قسمت کمر بلند و دمپا گشادی داشت. جامپسوت ها نیز به کمد لباس زنان اضافه شدند.

تاریخ مد و فشن زنانه - دهه ۱۹۳۰

لوازم جانبی اجزای حیاتی یک لباس بودند، کلاه، دستکش و کیف کلاچ مورد استفاده قرار گرفت.

زیبایی در دهه ۱۹۳۰

آرایش زنان ساده اما دارای ویژگی های خاصی بود. ابروهای نازک هلالی و موی کوتاه یا جمع تاب‌دار طرفدار داشت. بابلیس یکی از لوازم ضروری در آرایش مو این دهه بود. موها را با بابلیس پیچ و تاب می‌دادند و بعد حلقه‌های پیچ‌خورده در کف یا اطراف سر آرایش می‌کردند.

تاریخ مد و فشن و زیبایی - دهه ۱۹۳۰

مد مردان در دهه ۱۹۳۰

مد مردان این دهه نیز مانند زنان تحت تاثیر سینما بود. در حالی که کت و شلوارها هنوز برای مراسم رسمی و کار استفاده می شدند، لباس های کژوال مانند ژاکت های بافتنی و پیراهن های یقه نرم در طول روز محبوبیت بیشتری پیدا کردند، حتی کراوات ها هم دیگر اجباری نبودند. کت ترنچ و ژاکت بامبر نیز در دهه 1930 به عنوان لباس‌های بیرون غیر رسمی محبوبیت یافتند.

البته لباس رسمی به کلی از بین نرفت و تاکسیدو همچنان یک انتخاب محبوب بود. اما با وجود تنوع پارچه‌ای، کت‌ و شلوارهای مردانه از پارچه‌های منعطف‌تری تهیه می‌شد. گشادی اضافه آستین، کمر و پاچه گرفته شد. هنرمندان هالیوودی همچون کری گرانت و گری کوپر نقش مهمی در رایج‌شدن این کت‌و شلوارهای جدید داشتند. طرح های هندسی جسورانه مانند راه‌راه و چهارخانه محبوب شدند.

تاریخ مد و فشن مردان - دهه ۱۹۳۰

موی اغلب مردان کوتاه و طبیعی بود و با فرقی کج به یک طرف شانه می‌زدند. سبیل بیشتر در میان مردان مسن رایج بود.


منبع مجله دنیای مد


موضوعات: اصطلاح,
[ بازدید : 396 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
دنیای مد و فشن بستری برای اطلاع از جدیدترین اخبار، آموزش ها و حواشی دنیای مد و لباس در ایران و جهان است.
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دنیای مد و فشن است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]