۸ ترند غذایی جدید برای سلامت بیشتر

چهارشنبه 2 فروردين 1402
12:17
admin

هفتم آوریل روز جهانی بهداشت و سلامت است که یادآوری می‌کند که انسان‌ها باید یک زندگی سالم داشته باشند. یادآوری اهمیت و توجه به بهداشت، سلامت روان و بدن و پیروی از سبک زندگی سالم‌تر است. به همین دلیل در این مطلب از مجله مد، چند ترند غذایی جدید برای سلامتی را بیان می‌کنم.

ترند غذایی امسال برای سلامت بیشتر

هر سال شاهد بروز ترندهای جدید در صنعت غذا و سبک زندگی هستیم که سعی دارند تا افراد را به داشتن رژیم غذایی سالم‌تر سوق دهند. در کنار افزایش ترندهایی در زمینه مد، زندگی سالم و...، ترند غذایی نیز طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. امسال نیز غذاهایی برای کمک به سلامت انسان‌ها و محیط زیست ترند شده‌اند، که در ادامه با هم مرور خواهیم کرد:

۱. کامبوچا

سال قبل نوشیدنی کامبوچا، حاصل تخمیر چای (سبز یا سیاه)، بسیار رایج شده بود. این نوشیدنی ۲۲۰ سال قبل از میلاد وجود داشته و به دلیل سرشار از پروبیوتیک و آنتی اکسیدان برای سلامت روده بسیار مفید است. علاوه بر کامبوچا، کیمچی (خوراک تخمیرشده سنتی کره‌ای)، کلم‌ترش یا زاواکراوت هم جزو ترند غذایی امسال هستند.

۲. مواد غذایی سرشار از امگا ۳

ترند غذایی سال جدید، مواد غذایی سرشار از امگا ۳ است که برای سلامتی قلب، استحکام استخوان‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید هستند. مواد غذایی مانند ماهی سالمون، گردو و سویا منبعی غنی از امگا ۳ هستند که می توان در تهیه غذاهای مختلف از آن ها استفاده کرد.

۳. زنجبیل

شاید افراد زیادی از خواص بسیار زیاد زنجبیل آگاه باشند، این ماده غذایی حاوی آنتی اکسیدان است و خواص ضدالتهاب، کاهش دهنده کلسترول و درمان درد قاعدگی را دارا می‌باشد. علاوه بر این خواص، زنجبیل حس تازگی و شادی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

۴. شبه‌گوشت

افراد زیادی علاقمند به لایف استایل بدون گوشت حیوانات هستند، و به همین دلیل تقاضا برای شبه گوشت یا گوشت ساختگی برای امسال بیشتر شده و جزو ترند غذایی است. شبه گوشت بر پایه سویا یا گلوتن تهیه می‌گردد و از نظر بافت، طعم، ظاهر و نیز ویژگی‌های شیمیایی مانند گوشت است.

۸ ترند غذایی جدید برای سلامت بیشتر

۵. پودر کلاژن

کلاژن، ماده‌ایی است که به سلامت پوست و زیبایی کمک کرده و روند افزایش سن را کاهش می‌دهد. یکی دیگر از ترندهای غذایی امسال، پودر کلاژن خوراکی است. در صورت در دسترس نبودن این ماده، می‌توانید از مواد مانند آووکادو، گوجه فرنگی، سیر، مرکبات و ویتامین سی استفاده کنید، چون حاوی کلاژن هستند.

۶. سبزیجات پنهان

مصرف سبزیجات، یکی از ضروریات در رژیم غذایی سالم است. در ترند غذایی امسال برای سلامت بیشتر افراد، استفاده از سبزیجات پنهان گنجانده شده است. بهترین راه برای استفاده از سبزیجات در غذا، به گونه‌ای است که خیلی طعم آن را حس نکنیم! این روش باعث می‌شود، افرادی که از طعم سبزیجات خوششان نمی‌آید نیز نیازهایشان رفع شود.

۷. انواع شیر

ترند غذایی دیگر در سال جدید، استفاده از انواع شیر مانند شیر گاو، شیر سویا، شیر جو، شیر بادام، شیر نارگیل یا شیر برنج است. شیر برنج از آسیاب و تصفیه برنج بدست می‌آید و سرشار از پروتئین و ویتامین ب ، د و کلسیم و آهن است.


[ بازدید : 64 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
دنیای مد و فشن بستری برای اطلاع از جدیدترین اخبار، آموزش ها و حواشی دنیای مد و لباس در ایران و جهان است.
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دنیای مد و فشن است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]