دلیل طراحی لباس های عجیب فشن

چهارشنبه 2 فروردين 1402
12:06
admin

در بسیاری از مراسم، لباس ‌های عجیب را در فشن شو ها مشاهده می‌ کنیم. این لباس ‌‌ها طوری طراحی شده اند که قابلیت پوشیدن ندارد. دلیل طراحی این لباس ‌‌ها مختلف و به تفکرات طراح بستگی دارند، چون می خواهند با استفاده از لباس ها منظوری را بیان کنند.

دلیل طراحی عجیب ‌ترین لباس ‌های فشن شو

در ابتدا فشن را تعریف کنیم. فشن در ‌واقع سبک و شیوه‌ای است که بر جهات مختلف زندگی تاثیر می‌گذارد. فشن نشان‌دهنده سلیقه اکثریت یا برخی از افراد در دوره زمانی خاصی است و نوعی سبک زندگی به‌حساب می‌آید.

در نمایش‌های فشن سالیانه، طراحی های عجیب برخی از برندها بسیار جلب توجه می‌کند. به نظر بسیاری از افراد، این لباس‌ها زشت، ناخوشایند و غیرقابل پوشیدن است. در حالی که این لباس‌ها برای فروش طراحی نشده‌اند.

برندهای مختلف، دلایل شخصی برای طراحی‌های اغراق‌آمیز لباس‌ها دارند؛ مانند برندهای زارا، نایک و H&M که همیشه با طراحی‌های عجیب مخاطبان خود را شگفت‌زده کرده اند.

لباس های عجیب و غریب در فشن

سبک اکسپرسیونیسم، مکتبی هیجان‌نما خوانده می شود. در این سبک هنرمند به جای واقعیت عینی، عواطف و اتفاقات ذهنی خود را نمایش می‌دهد. درنتیجه می‌تواند خوشایند سلیقه عام مردم نباشد.

با نگاهی کوتاه به فشن شو AW16 تاثیر این سبک هنری بر دنیای مد کاملا دیده می‌شود. طراحی المان‌های اغراق‌آمیز در عجیب ‌ترین لباس ‌های فشن شو برندهای مختلف دیده می‌شودکه سبک اکسپرسیونیسم در هنر را یادآوری می کند. درنتیجه یکی از دلایل طراحی لباس‌های عجیب فشن می تواند تاثیر سبک هنری خاص در مد باشد.

خلاقیت طراح مد

یکی از دلایل عجیب بودن برخی از لباس ‌های فشن، به خلاقیت طراح بستگی دارد. طراحان با ایجاد لباس‌ های غیرعادی یا آرایش و گریم ‌‌های عجیب، می‌ خواهند خلاقیت طراحی خود را نمایش ‌دهند. طراحان از اینکه لباس ‌های عادی را فقط برای فشن شو‌ها طراحی کنند خسته می ‌شوند. بنابراین هزینه زیادی را صرف استفاده از اکسسوری‌های گران قیمت در طراحی ‌‌های خود می ‌کنند تا خلاقیت خود را نشان دهند.

ایجاد تنوع در مد

طراحان، برای خارج کردن مد از حالت کلاسیک، لباس‌‌های خود متنوع تولید می‌ کنند. و با طراحی ‌‌ها می‌خواهند مخاطبین بیشتری را به مراسم خود جذب نمایند. بنابراین دلیل عجیب بودن بعضی از لباس‌های فشن ایجاد تنوع است. مدل‌‌ هایی با لباس های عجیب روی صحنه، تمام سعی خود را دارند تا چشم مخاطب را به خود جلب کنند.

آیا لباس ‌‌های عجیب فشن شو قابل فروش هستند؟

طراحی هوشمندانه به عنوان ترندهای آینده

بسیاری از برندهای معتبر دنیا با طراحی اغراق‌آمیز اما هوشمندانه لباس‌های خود، اطلاعاتی از مجموعه فصل آینده خود را ارائه می‌دهند. در‌ واقع با طراحی لباس برای فشن شو، اطلاعاتی کلی از مضامینی چون احساسات، خلق‌و‌خو و فضای هنری مجموعه آینده را به نمایش می‌گذارند. برای مثال، جنس پارچه مورد استفاده، ترکیب رنگ و المان‌های مرتبط با رنگ در مجموعه آینده به اطلاع مخاطب می‌رسد.

در ‌واقع عجیب ‌ترین لباس های فشن شو، طراحی های اغراق آمیز از مجموعه های آینده است. این طرح ها معمولا ماندگاری بیشتری در ذهن خواهد داشت و با دیدن این لباس‌ها، ناخودآگاه در ذهن آنچه که قبل‌تر دیده‌اید را تداعی می‌کند.

متن کامل مقاله را در سایت modeworld.ir مطالعه کنید.


موضوعات: اصطلاح,
[ بازدید : 78 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
دنیای مد و فشن بستری برای اطلاع از جدیدترین اخبار، آموزش ها و حواشی دنیای مد و لباس در ایران و جهان است.
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دنیای مد و فشن است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]