شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

دنیای مد و فشن

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

بی بی کرم چیست؟

این روزها حتما نام بی بی کرم “BB Cream” را شنیده‌اید. شاید برای برخی سوال باشد که بی بی کرم چیست؟ چرا باید از بی‌بی کرم استفاده کرد؟ بی بی کرم یک محصول پرکاربرد و پرطرفدار و دارای ترکیبات آرایشی و مراقبتی است، که در بین بانوان بسیار محبوب شده است. به دلیل وجود انواع برند بی‌بی کرم در بازار، در زمان انتخاب می تواند شما را دچار سردر گمی کند. در این مطلب از وبلاگ فیوشا قصد داریم درباره فواید بی بی کرم و نحوه خرید بی بی کرم مناسب با نوع پوست صحبت کنیم.

تاریخچه پیدایش بی بی کرم

اولین BB کرم در دهه ۱۹۵۰ توسط متخصص پوست دکتر کریستین شرامک، در آلمان ساخته شد. دکتر شرامک، این کرم را به بیماران خود و بعد از اتمام درمان‌های پوستی، مانند لایه برداری پوست و صورت، تجویز می‌کرد. BB کرم برای تسکین پوست طراحی می‌شد و توانایی پوشانندگی قرمزی صورت را نیز داشت.

بعد از گذشت ۳۰ سال، کرم BB به بازار لوازم آرایشی و بهداشتی کره عرضه و به سرعت در سراسر آسیا محبوب شد. فرمولAll in One آلمانی در محصولات کره جنوبی نیز وجود داشت و استفاده از یک کرم به جای چند کرم، سبب محبوبیت سریع این محصول در بین خانم‌ها شد.

بی بی کرم چیست؟

بی بی کرم مخفف “Beauty Balm” یا “Blemish Balm” است که در فارسی «بالم زیبایی» یا «کرم زیبایی» گفته می‌شود. بی بی کرم تنها یک کرم صورت نیست، بلکه محصولی تلفیقی از لوازم آرایش و محصولات مراقبت از پوست، مانند کرم ضد آفتاب و آبرسان، است. که علاوه بر زیبایی، سلامتی پوست شما را نیز تضمین می کند.

بی بی کرم (BB Cream) به جز مراقبت از پوست باعث زیبایی پوست‌تان نیز خواهد شد. بنابراین می توان گفت این کرم ترکیبی از پرایمر، مرطوب کننده، کانسیلر، کرم پودر و ضد آفتاب را با هم دارد. فرمولاسیون این کرم، سبک تر از کرم پودر و دارای خواص درمانی و مرطوب کنندگی بیشتر از آن است.

ترکیبات بی‌بی کرم BB Cream

  • روشن کننده: ریشه گیاه شیرین بیان، نیاسینامید
  • مرطوب کننده: گلیسیرین، پانتنول، سرامیدها، اسید هیالورونیک
  • عوامل سفت کننده پوست: کلاژن هیدرولیز شده، پپتیدها
  • SPF مینرال: تیتانیوم دی اکسید، زینک اکسید
  • ترکیبات محافظ پوست: آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها

فواید استفاده از بی بی کرم در روز و شب

مزایای بی بی کرم

بی بی کرم‌ها باتوجه به محتویات آن، مزایای مختلفی دارند. مزیت‌های کلی بی بی کرم شامل موارد زیر می‌شود:

  • کنترل چربی پوست
  • کوچک کردن منافذ پوست
  • درمان جای جوش و آکنه
  • اصلاح ناهمواری‌های پوست
  • دارای خاصیت روشن کنندگی
  • برطرف کردن چین و چروک
  • دارای خواص آبرسان و مرطوب کننده
  • حاوی SPF برای محافظت از پوست در برابر نورخورشید

بی‌بی کرم ها خاصیت پوشانندگی متوسط خوبی دارند. یعنی بعد از استفاده از این کرم، دیگر نیازی به استفاده از کرم‌های دیگری مانند کرم پودر و یا کانسیلر نیست. این کرم‌ها در انواع مختلف برای پوست خشک و چرب در بازار موجود هستند و بیشتر به مرطوب کننده‌های رنگی شبیه‌اند. یعنی برخلاف کرم پودر که کل عیوب پوست را می‌پوشاند، بی بی کرم کاور متوسطی دارد.

برای مطالعه کامل مطلب به سایت فیوشا مراجعه کنید.

بهترین روتین پوستی چیست؟

روتین پوست (Skin Care Routine) شامل یک روال مراقبت از پوست می شود. اولین قدم برای شروع مراقبت از پوست، شناخت نوع پوست است. البته نوع پوست با افزایش سن، تغییر فصل و بیماری تغییر می‌کند. اما دانستن نوع پوست در حفظ سلامت و زیبایی پوست و روتین مراقبت پوست کمک می‌کند.

روتین پوستی

روتین پوستی روزانه دخترانه

متخصصان پوست توصیه‌های زیادی برای مراقبت از پوست نوجوانان می‌دهند. استفاده از روتین پوستی روزانه دخترانه، چهره‌ای سالم و شاداب درا برای شما به ارمغان می‌آورد. آکنه، جوش سرسیاه و پوست چرب از جمله بیشترین موارد شکایات پوستی در نوجوانان است. معمولاً دوران نوجوانی با چالش‌های پوستی زیادی مواجه است. تغییرات هورمونی باعث چرب شدن پوست و ایجاد منافذ بزرگ و جوش سرسیاه در پوست می‌شود.

سه عادت روتین پوستی روزانه دخترانه نوجوان شامل تمیز کردن پوست در شب، استفاده از ضد آفتاب در صبح و استفاده از مرطوب کننده در صبح و شب می‌شود. با پیروی از این برنامه روتین نوجوانان، می‌توانید پوستی سالم و درخشان داشته باشید.

بهترین روتین پوستی روزانه دخترانه

روتین پوستی روزانه در صبح

در برنامه روتین پوستی روزانه در صبح، این مراحل را انجام دهید:

  • صورت خود را با یک پاک کننده ملایم، که روغن طبیعی پوست را از بین نبرد، تمیز کنید.
  • از سرم و مرطوب کننده استفاده کنید.
  • حتما ضد آفتاب بزنید.

نکته: دقت کنید که انتخاب وسایل روتین پوست باید براساس نوع پوست‌تان باشد.

بهترین روتین برای پوست طبیعی

  • پاک کننده: مایع ملایمی مانند میسلار واتر برای پوست معمولی انتخاب کنید که حاوی مولکول‌های جذب کننده خاک باشد. با پنبه یا پد، مایع را روی پوست خود بکشید. پاک کننده نیازی به آبکشی ندارند. همچنین می توانید از شوینده کف کننده مانند فوم فیس واش یا پاک کننده با پایه کرم یا لوسیون استفاده کنید. پاک کننده‌های حاوی روغن های مغذی و آنتی اکسیدان‌ها مناسب پوست‌های افراد سن بالا است.
  • سرم: سرم پوست حوزه درمانی گسترده‌ای مانند ضد پیری و مرطوب کنندگی دارد. شما برای پوست معمولی به‌دنبال سرمی باشید که حاوی آنتی اکسیدان و روغن های مغذی باشد.
  • مرطوب کننده: در انتخاب این محصول از وسایل روتین پوست طبیعی نیز مانند سرم، به دنبال مرطوب کننده‌ای با خاصیت جوان کنندگی باشید.
  • ضد آفتاب: هر روز قبل از خروج از منزل از ضد آفتاب استفاده کنید. کرم ضد آفتاب با طیف گسترده و ضد آب با ضریب محافظت در برابر آفتاب 30 (SPF 30) یا بالاتر، گزینه‌های خوبی هستند. اگر از مرطوب کننده زیر آرایش استفاده می‌کنید، مرطوب کننده حاوی ضد آفتاب انتخاب کنید.

بهترین روتین برای پوست خشک

  • پاک کننده: برای پوست خشک یک مرطوب کننده ملایم و بدون عطر انتخاب کنید. سپس به اندازه کافی، با کف سبک و بدون کف زیاد، صورت خود را تمیز کنید. پاک کننده‌های مبتنی بر کرم یا لوسیون شیر پاک کن یا دوفاز بهترین عملکرد برای پوست خشک را دارند. صورت‌تان را با حوله خشک و بلافاصله مرطوب کننده بزنید.
  • سرم و مرطوب کننده: کلید جلوگیری از خشکی پوست، حفظ رطوبت است. برای خشکی پوست به جای لوسیون، از کرم یا آبرسان استفاده نمایید. محصولاتی حاوی مزو، روغن جوجوبا، اسید هیالورونیک، گلیسیرین و لانولین انتخاب خوبی برای مراقبت از پوست خشک هستند.
  • ضد آفتاب: برای روتین پوست پوست خشک از ضد آفتاب بدون عطر SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید.

بهترین روتین برای پوست چرب

  • پاک کننده: برای پوست چرب از پاک کننده ژلی فاقد الکل و روغن استفاده کنید. بهترین روش برای جلوگیری از تحریک پوست، استفاده از شوینده مناسب است تا آلودگی و چربی پوست شما از بین ببرد.
  • سرم و مرطوب کننده: حتما از سرم یا مرطوب کننده‌های بدون روغن برای روتین پوست تهیه کنید. خرید سرم بدون عطر باعث می‌شود تا منافذ پوست مسدود شوند.
  • ضد آفتاب: ضد آفتاب سبب تشدید پوست مستعد آکنه می‌شود، اما برای محافظت از پوست ضروری است. انتخاب کرم ضد آفتاب مخصوص پوست چرب به جلوگیری از جوش کمک می کند. دقت کنید که ضد آفتاب بدون روغن و عطر انتخاب کنید.

بهترین روتین پوستی برای شب

بهترین روتین برای پوست حساس

  • پاک کننده: انتخاب پاک کننده مخصوص پوست حساس برای پاکسازی کاربردی است. یک روغن خالص مانند آرگان یا جوجوبا می‌تواند کثیفی و آلودگی را پاک کند. همچنین یک شوینده میسلار واتر بسیار ملایم و بدون عطر نیز انتخاب خوبی است.
  • سرم و مرطوب کننده: اگر پوست حساسی دارید، سعی کنید از وسایل روتین پوست کمتری استفاده نمایید. از وسایل روتین پوست حساس انتخابی دقت کنید تا فاقد ترکیبات حساسیت زا، عطر و بو باشد.
  • ضد آفتاب: ضد آفتاب‌های مناسب پوست حساس بهتر است حاوی اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم باشند. این ضدآفتاب‌ها روی پوست قرار گرفته و مانند یک محافظ عمل می‌کنند. از محصولات معطر بپرهیزید.

بهترین روتین برای پوست مختلط

برای پوست های مختلط، بهتر است برای مناطق خشک یا چرب از محصولات مختلف استفاده کنید. در غیر این صورت، یک پاک کننده ملایم انتخاب کنید و از مرطوب کننده و ضد آفتاب نیز حمتا استفاده کنید. بهترین روتین برای پوست مختلط استفاده از محصولاتی است که باعث جوش یا خشکی بیشتر پوست نشود.

عوارض جانبی

مصرف وسایل روتین پوست که منجر به سوزش، خارش، قرمزی، تورم یا درد شود را در اولین فرصت قطع کنید. مشاهده هرگونه عوارض جانبی را با پزشک پوست و مو خود درمیان بگذارید.

برای مطالعه کامل مطلب به سایت فیوشا مراجعه کنید.

خواص ماسک ورقه‌ای

ماسک ورقه‌ای، یکی از روش‌های تقویت پوست و تغذیه پوست صورت است. که این روزها در مراقبت و روتین پوستی افراد زیادی جای گرفته است. از ماسک ورقه اي برای آبرسانی، احیاء، مرطوب کنندگی، آرام بخشی و روشن نمودن پوست استفاده می شود. ماسک‌های صورت ورقه‌ای انواع و خواص مختلفی دارند. مزیت های ماسک ورقه‌ای برای پوست بسیار است که با توجه به کاربردشان می‌توانید انتخاب کنید.

ماسک ورقه‌ای چیست؟

ماسک‌های ورقه‌ای، ورقه هایی از جنس الیاف، خمیر نارگیل یا ژل های نازک پیش آماده هستند. که با سرم‌های مغذی یا هیدروژل های غنی شده، آغشته می‌شوند. شکل این ماسک‌ها بیضی، گرد یا شبیه به فرم صورت است که قسمت چشم، بینی آن برای راحتی باز می‌شود. برای استفاده کافی است ماسک را روی صورت قرار دهید. تا مواد آغشته شده به لایه داخلی ماسک در پوست شما نفوذ کند.

از مزایای اصلی ماسک‌های ورقه ای، استفاده راحت و بی‌نیازی از تمیزکاری بعد از استفاده می‌توان اشاره کرد. همچنین رقیقی سرم درون ماسک‌ها، باعث می‌شود تا اصطکاکی بین پوست صورت و ماسک ایجاد نشود. و برخلاف ماسک‌های دیگر احتیاجی به شستشو با آب ندارد.

مزایا و فواید ماسک ورقه ای صورت

مزایا و فواید ماسک ورقه ای صورت

ماسک‌های ورقه‌ای به دلیل ترکیبات اضافه شده به آن، فواید مختلفی دارند. از جمله فواید ماسک‌های نقابی صورت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آبرسانی و مرطوب‌کنندگی

یکی از اصلی‌ترین فواید ماسک صورت، آبرسان و مرطوب‌کننده پوست است. برای آبرسانی موثر و پایداری پوست صورت، ماسک‌های ورقه‌ای بهترین گزینه پیشنهادی هستند. آبرسانی ماسک صورت عمیق‌تر و قوی‌تری از کرم آبرسان در یک بار استفاده است.

ضدچروک و جوانساز پوست

یکی از محصولات ضدچروک در بازار لوازم آرایشی و بهداشتی، ماسک‌های ورقه‌ای هستند. بنابراین توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک، از سن کم از این ماسک‌ها استفاده کنید.

ماسک ورقه‌ای با آبرسانی قوی

بعضی از ماسک‌های صورت، دارای قدرت آبرسانی قوی هستند. مانند ماسک ورقه ای آبرسان مدل اقیانوس IMAGES که انتخاب خوبی برای افرادی است که پوست خشکی دارند. در زمان استفاده، صورت در سرم آبرسان قوی درون ماسک غرق می‌شود و سپس پوست شما را کاملا هیدراته می‌کند.

از بین برنده چین و چروک‌های صورت

همه دوست دارند پوستی جوان و بدون علائم پیری مانند چین و چروک، خطوط ریز، لکه و… داشته باشند. البته جلوگیری از تغییرات ناشی از افزایش سن، کار بسیار سختی است. اما کند کردن روند پیری با کمک برخی از محصولات مراقبت از پوست ممکن می باشد.

با به کارگیری ماسک ورقه ای هیالورونیک اسید، آلوئه ورا، می‌توان چین و چروک‌های ریز پوست را به صورت عالی درمان کرد. روغن‌های ضروری موجود در این ماسک علائم مختلف پیری را کاهش داده و پوستی شاداب و درخشان را به شما می بخشد.

درمان خشکی پوست

درمان خشکی پوست به وسیله ماسک‌های نقابی، به صورتی عالی و غیرقابل انتظار نتیجه غیرقابل باوری را به ما می‌بخشد. با استفاده منظم از این ماسک‌ها یک فرایند درمانی عالی را پشت سر خواهید گذاشت.

متن کامل مقاله را در وبسایت فیوشا مطالعه کنید.

آشنایی با انواع مدل کلاه زنانه و مردانه (2)

در دنیای مد دائماً همه چیز در حال تغییر است و همه به دنبال امتحان چیزهای جدید هستند. البته تفاوت های کمی بین برخی از سبک کلاه‌ها، مانند کلاه تریلبی و کلاه فدورا وجود دارد. ما در این مطلب از دنیای مد مطالب تکمیلی درباره انواع کلاه بیان خواهیم نمود. سبک کلاه‌های مورد صحبت در این مطلب از مجله دنیای مد، جزو محبوب‌ترین کلاه‌ها هستند. که بعد از مطالعه آن به راحتی می توانید هر مدل کلاه را تشخیص دهید.

انواع مدل کلاه در دنیای مد

در ادامه مطلب آشنایی با انواع مدل کلاه زنانه و مردانه (۱) می توانید با دیگر مدل های کلاه زنانه و مردانه آشنا شوید.

کلاه نجات غریقی (Lifeguard)

این کلاه دارای لبه‌های بسیار پهن و پوششی مناسب در مقابل آفتاب دارد، به همین دلیل بسیار محبوب است. کلاه نجات غریقی یک نوع کلاه حصیری است که از انواع نی و پوشال مثل رافیا (raffia)، راش، الیاف نخل و... تولید می‌شود. قسمت مرکزی و تاج این کلاه کمی به سمت داخل فرورفتگی دارد، این کلاه دارای لبه‌های پهن و صاف یا شیب دار است. نکته جالب، با وجود شهرت این کلاه به علت محافظت در برابر نور خورشید، اما فاقد پارچه محافظ UPF می‌باشد.

کلاه نجات غریقی (Lifeguard)


کلاه مائو (Mao) | کلاه نظامی یا سربازی (Military)

کلاه مائو یا کلاه سربازی، مدلی نظامی است که در اصل یک کلاه بیسبال مینیمالیستی ضخیم و کوتاه محسوب می‌شود. این کلاه لبه کوتاهی دارد با پهنایی بین ۲ تا ۳ اینچ که قسمت تاج آن کوتاه و مدور است و اندازه آن تقریبا به اندازه کلاه فلت می‌باشد. این کلاه را هم خانم ها و هم آقایان می‌توانند استفاده کنند و جایگزین مناسبی برای کلاه بیسبال به شمار می‌رود.

کلاه مائو (Mao) | کلاه نظامی یا سربازی (Military)


کلاه نیوزبوی (Newsboy ) | کلاه پسر روزنامه فروش (Paperboy)

کلاه نیوزبوی یکی از انواع کلاه آی‌وی یا فلت است با این تفاوت که بزرگتر و گردتر از آن‌ها می‌باشد. قسمت فوقانی یا تاج این کلاه از ۶ یا ۸ قسمت به هم پیوسته تشکیل می‌شود. در نوک کلاه نیز یک دکمه قرار دارد و گاهی لبه‌های آن حالتی فنری به خود می‌گیرد.

کلاه مدل نیوزبوی (Newsboy ) | کلاه پسر روزنامه فروش (Paperboy)


متن کامل مطلب در modeworld.ir

آشنایی با اصطلاحات دنیای مد و فشن (بخش دوم)

معنی اصطلاحات مد و فشن چیست؟ لغات و اصطلاحات مد و فشن کدامند؟ اصطلاحات عرصه مدلینگ چیست؟ اگر از طرفداران دنیای مد هستید باید با اصطلاحات کاربردی در مد و فشن و لباس و طراحی لباس آشنا شوید. در این مقاله از مجله مد قصد داریم شما علاقمندان را با اصطلاحات دنیای مد و فشن آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

آشنایی با اصطلاحات دنیای مد و فشن به انگلیسی

اتود (Etude)

کلمه انگلیسی اتود به معنای مطالعه و تمرین و پیش طرح است. یک طراح لباس جهت پیاده‌سازی افکار خود، ایده اولیه‌اش را روی کاغذ رسم می کند. طرح‌ها تا رسیدن به نتیجه دلخواه می‌تواند زیاد باشد.

اسکچ (Sketch)

یکی از اصطلاحات مد و فشن ایتالیایی، اسکچ و به معنی طراحی دستی سریع است. اسکچ با مطالعه و اتودهای انجام شده بدست می‌آید و راهی سریع و ساده برای بیان بصری طراحی است. در این مرحله از طراحی، پردازش بیشتری روی طرح انجام گرفته و واقع نمایی کمتری روی می‌دهد. تا یک طرح زیبا و متعادل استخراج شود.

مولاژ (Moulage)

به ساخت الگو با کمک مانکن، مولاژ گفته می‌شود. یکی از اصطلاحات مد و فشن به فرانسوی بوده و جزو پرطرفدارترین و پرکاربردترین متدهای حوزه طراحی لباس است. این واژه به معنی غالب، ساختار یا حجم سازی نیز می‌باشد. در مولاژ می‌توان ذهنیات و واقعیتات را ایجاد و با ساختار گرایی و حجم سازی مدل لباس را بسازیم. طراحی دقیق ذهنیات به مهارت طراح لباس روی مانکن بستگی دارد. و در این مرحله سعی بر آماده سازی لباس بدون پرو است.

در این روش طراح، لباس را با پارچه ارزان قیمت مثل تترون یا کتان یا کاغذ روی مانکن طراحی می‌کند. و به صورت سه بعدی دیده می‌شود. این پارچه یا کاغذ به عنوان الگو استفاده می شود تا از اسراف پارچه اصلی جلوگیری شود.

پرتفولیوی از اصطلاحات دنیای مد و فشن فرانسوی

تم (Them)

اصطلاح تم به معنی زمینه، مضمون، ملودی اصلی است که به صورت سنتی و مدرن اجرا می‌شود. در طراحی لباس می توان از مواد اطراف و طرح‌های مختلف الهام گرفت. استفاده از ایده های جدید، بدیع و اورجینال در طراحی کالکشن بسیار حائز اهمیت است. تم روشی برای تحلیل الگوها بوده که سبب سازماندهی کار و ارائه ایده در قالب جزئیات یا قالب اصلی کار می‌شود.

ترند (Trend)

این اصطلاح مد و فشن به معنای روند، گرایش، فراگیری و رواج می‌باشد. ترند مد بسیار سریع و در بازه کوتاهی تغییر می‌کند. چون در همان بازه زمانی، بسیار خاص و مورد استقبال قرار می‌گیرد که به صورت منطقه‌ای یا جهانی است. ترند به دنبال آخرین سبک و مدل می‌آید و جزئی از مد است.

اصطلاح ترند نوعی روش یا حالتی جدید در دوره زمانی خاص که توسط افراد زیادی پیروی می‌شود. و بعد از مدتی جای خود را به ترند دیگری می‌دهد. ترندها با توجه به فصول، شاخص اقتصادی یا روند اجتماعی و... تغییر می‌کنند.

سیلوئت (Silhouette)

کلمه انگلیسی سیلوئیت به معنی سایه و در مد و فشن نشان دهنده نمای خارجی لباس است. در طراحی لباس با توجه به سیلوئیت می توان ایده پردازی کرد. در سیلوئیت جزئیات دیده نمی‌شوند. گاهی نیز با توجه به طرح لباس، از دو سیلوئیت به صورت ترکیبی استفاده می‌شود.

چهار اصل طراحی لباس، سیلوئیت (Silhouette)، جزئیات (Detail)، بافت (Texture) و رنگ (Color) می باشد.

منبع: مجله modeworld.ir

رنگ سال ۲۰۲۳ شرکت پنتون اعلام شد

مانند هر سال قبل از آغاز سال نو میلادی، رنگ سال ۲۰۲۳ پنتون مشخص و اعلام شد. رنگ سال ۲۰۲۳ با عنوان Viva Magenta (قرمز آتشین مایل به زرشکی و به رنگ گل رز) معرفی شد. رنگی که با نگاه به آن نیز سرشار از انرژی و هیجان خواهید شد و قطعاً در مد و پوشاک امسال تان از آن استفاده خواهید نمود. اگر دوست دارید بیشتر با رنگ سال ۱۴۰۲ آشنا شوید و ویژگی های رنگ سال 2023 را بدانید، در این مقاله از مجله مد با ما همراه باشید.

رنگ سال ۲۰۲۳ مشخص شد

هر سال با نزدیکی به سال نو میلادی، موسسه پنتون رنگ سال را با توجه به شرایط و حس و حالی مردم دنیا، انتخاب می‌کند. بعد از انتخاب رنگ سال ۲۰۲۳ پنتون، بیشتر طراحان لباس و طراحان داخلی معروف با الهام از این رنگ، طرح‌های جدیدی ارائه می‌دهند.

مردم ایران نیز با اعلام رنگ سال ۱۴۰۲ از این رنگ در لباس و دکوراسیون منازل خود استفاده می‌نمایند و همگام با مردم دنیا مطابق با مد روز دنیا پیش می‌روند.

امسال رنگ سال 2023 Viva Magenta (قرمز آتشین مایل به زرشکی) یا «قرمز پرشین» انتخاب و اعلام شده است. این رنگ در مجموعه پنتون از «رنگ قرمز خاک خلیج فارس» الهام گرفته شده و طیف خاصی از رنگ سرخابی است.

ویژگی رنگ سال 1402- 2023

رنگ Viva Magenta رنگی برای خلق داستانی جدید در دنیاست. رنگی از خانواده قرمز و از قلب طبیعت که نشاط و انرژی را به همه ساطع می‌کند. این رنگ سیگنال‌هایی از قدرت را تشعشع می‌کند. رنگ سال ۱۴۰۲ نشانه ای از تعامل بین هوش مصنوعی و خلاقیت انسان است که شور، شوق، امید، هیجان و شجاعت را تقویت می‌نماید. رنگ سال ۱۴۰۲-۲۰۲۳ ما را به ابراز وجود تشویق و به سمت جسارت، سرکشی و امیدواری سوق می‌دهد. از مهم‌ترین ویژگی‌های رنگ سال ۱۴۰۲ ایجاد هماهنگی بین دنیای واقعی و مجازی است.

ویژگی های رنگ قرمز آتشین ویوا مجنتا به عنوان رنگ سال 1402- 202

دلیل انتخاب رنگ سال ۲۰۲۳ پنتون

رنگ سال ۲۰۲۳ پنتون سایه‌ای از قرمز پررنگ دارد که بیانگر قدرت و سرزندگی برای ایجاد آینده‌ای مثبت می‌باشد. این رنگ نوعی سرخابی یا قرمز زرشکی و از ترکیب رنگ گرم قرمز و رنگ سرد آبی پدید آمده است. رنگ امسال با الهام از «خاک سرخ خلیج فارس» و حشره‌ای خاص به نام «cochineals» انتخاب شده است.

این رنگ نوعی قرمز متحرک و پویا است که فرصتی برای بازنگری، احترام و ارتباط با تاریخ و آینده‌ای روشن را به بشر می‌دهد. رنگ ویوا مگنتا شجاعانه و سرشار از حس خوش بینی و شادی است که همه ما در این روزها به این احساسات نیاز داریم.

رنگ سال 2023 برای لباس و پوشاک

رنگ مد سال جدید ۱۴۰۲-۲۰۲۳ تعادل بی‌نظیری را ایجاد می‌کند. استفاده از رنگ ویوا مگنتا یا قرمز پرشین در لباس و پوشاک، موجب می‌شود تا همه به شما خیره شود. این رنگ حسی سرشار از اعتماد به نفس، انرژی و جذابیت به شما بخشد و شما را مرکز توجه قرار دهد.

برای انتخاب رنگ لباس سال ۲۰۲۳ می توانید از رنگ ویوا مگنتا یا سایه‌هایی از این رنگ استفاده کنید. برای ست کردن رنگ سال ۲۰۲۳ می‌توانید از سایه‌های تیره تا روشن آن در کنار یکدیگر استفاده کنید.

رنگ سال 2023 ارغوانی Viva Magenta برای مدل لباس و پوشاک ۱۴۰۲

منبع: modeworld.ir

آشنایی با اصطلاحات دنیای مد و فشن (بخش اول)

وقتی در رشته مورد علاقه خود فعالیت داریم، باید با اصطلاحات رایج در آن حوزه نیز آشنا باشیم. این اصطلاحات می‌تواند در هنرهای دیداری و مفهومی کاربرد داشته باشد. که با توجه به کاربردشان، مفهومی خاص را به فرد می‌رساند. مد و فشن نیز یکی از مواردی است که باید اصطلاحات پرکاربرد آن را دانست، تا شناخت بهتر و بالاتری از اخبار و رسانه‌ها مربوط به آن داشت. در این مطلب از مجله مد و فشن با اصطلاحات پرکاربرد در دنیای مد و فشن آشنا خواهیم شد.

فواید آشنایی با اصطلاحات دنیای مد و فشن

آگاهی از فرهنگ لغت مد و لباس مزایای زیادی به علاقمندان فعال در این زمینه دارد. که عبارتند از:

  • درک افراد نسبت به موضوعات مطرح شده در اخبار و تحلیل‌های مد نویسان و فعالان کسب و کار مد و فشن افزایش می‌یابد.
  • دید فرد نسبت به موضوعات دنیای فشن، حرفه ای و جامع تر می‌شود.
  • درک بهتری به مقالات دنیای مد و فشن خواهد داشت.
  • سبب ارتقا دانش و دانایی افراد در صنعت مد و لباس شده و فرصت‌های کسب و کار مختلف را فراهم می‌کند.
  • آشنایی با اصطلاحات مهم دنیای فشن، ضریب خلاقیت ذهنی و هنری را افزایش می‌دهد.

اصطلاحات مد و فشن به انگلیسی

اکسسوری (accessory)

واژه اکسسوری، در صنعت مد کاربردهای مختلفی دارد. این کلمه به معنای لوازم جانبی (متعلقات، لوازم ضروری و غیر ضروری) یک محیط یا وسیله است. کلمه اکسسوری در حوزه پوشاک، شامل تمام لوازم جانبی در کنار لباس اصلی می‌باشد و به دو دسته پوشیدنی و حمل کردنی تقسیم می‌گردد. اکسسوری‌ها تزیین کننده لباس بوده و به آنها زیبایی می بخشند. در برخی مواقع نیز بر کاربرد لباس می‌افزایند.

انواع اکسسوری در دنیای مد و فشن

  1. اکسسوری پوشیدنی شامل: شال، روسری، شال گردن، دستمال گردن، انواع کلاه، کت، شنل، کراوات، پاپیون، کمربند، بند شلوار (ساس بند)، ساعت، دستکش، دستبند، انگشتر، دکمه سر دست، طلا و جواهر، جوراب، کفش، چکمه و… می‌شود.
  2. اکسسوری حمل کردنی شامل: انواع عینک آفتابی، چتر های آفتابی و معمولی، انواع کیف پول، کیفهای دستی، کیف جیبی، بادبزن، چوب دستی، آویزهای مختلف مثل جا کلیدی و …

کالکشن (collection)

یکی دیگر از اصطلاحات مد و فشن به انگلیسی، کالکشن و به معنی مجموعه است. در حوزه لباس، مجموعه‌ها بر اساس فصول، نوع لباس، جنسیت (مردانه، زنانه، بچگانه)، برند، رنج قیمت و… تقسیم می‌شوند. بنابراین کالکشن در دنیای مد بر اساس استوری برد و کاملا خلاقانه، ایده پردازی و دسته بندی می گردد. طراحی کالکشن برندها توسط خود طراح یا تیم همراه او انجام می‌شود.

انواع کالکشن دنیای مد

  1. نیو کالکشن (New collection): به معنی مجموعه جدید است. و به لباس های تازه طراحی و تولید شده گویند.
  2. نیو ارایوال (New Arrivals): این اصطلاح به معنای تازه رسیده است. لباس‌هایی که تازه وارد فروشگاه شده و آماده فروش هستند، را نیو ارایوال می‌نامند.

اصطلاحات مد و فشن به انگلیسی

لاین (Line)

به معنای خط تولید است. که در حوزه مد و لباس، به عنوان خط مد یاد می‌شود. کلیه لباس‌هایی که یک طراح مد برای یک دسته خاص در شرکت مد تولید می‌کند را لاین گویند. لاین در مد و فشن، می‌تواند شامل چندین مجموعه شود. برای مثال مجموعه طراحی پیراهن، شلوار، کت و… .

کانسپت (Concept)

این واژه به معنی ایده و طرح یک مجموعه (مفهوم و اندیشه نهفته در ذهن طراح) است. کانسپت یک تفکر و تصور است که در ایجاد یک طرح خارق العاده نقش زیادی دارد. کانسپت ایده و تفکری است که در معماری نمود بیشتری داشته و در طراحی لباس نیز از آن استفاده می شود. برای کانسپت های خاص باید ایده پرداز ماهری بود.

کت واک (Cat Walk)

این اصطلاح از نظر لغوی به معنی راه رفتن یا خرامیدنی شبیه گربه است. در کت واک مدل‌ها روی استیج یا سکوی نمایش راه می‌روند.

منبع: مجله modeworld.ir

بیوگرافی مایکل سینکو

مایکل سینکو، طراح مشهور فیلیپینی ساکن در دبی، بیشتر به خاطر لباس‌های شیک و جذابش شناخته می‌شود. خلاقیت ذاتی و تکنیک‌های استادانه‌اش او را به درجات بالا در دنیای مد رساند.

بیوگرافی مایکل سینکو

مایکل سینکو (Michael Cinco)، فشن دیزاینر، در ۲۷ آگوست ۱۹۷۱ در فیلیپین به‌دنیا آمد. سینکو تحصیلات دانشگاهی‌اش را در رشته هنرهای زیبا در دانشگاه دیلیمان فیلیپین (Diliman) به مدت ۲ سال گذراند. و سپس به رشته Slims Fashion در مانیل تغییر رشته داد.

او شیفته زرق و برق زنان در فیلم های کلاسیک هالیوود شد. سینکو جوان در جزیره زیبای سامار فیلیپین، سرگرم طراحی لباس شد. او می‌گوید: «من آن قهرمان‌های افسانه‌ای را به تصویر می‌کشیدم و تصور می‌کردم که آنها را لباس‌هایم را می‌پوشند. من دنبال آن رؤیاها رفتم…”

ثبت برند

در سال ۱۹۹۷، سینکو به دبی مهاجرت کرد و در نهایت خط تولید برند لباس خود را در سال ۲۰۰۳ تأسیس کرد.

کالکشن پاییز / زمستان 2017 مایکل سینکو

ویژگی‌های طراحی لباس برند سینکو

بیشتر طرح‌های لباس Michael Cinco از ویژگی‌های معماری الهام گرفته شده است. او در مجموعه کوتور پاییز/زمستان ۲۰۱۷ خود، لباس‌هایی با الهام از قصر ورسای طراحی کرد. در آن مجموعه به قاب‌های باروک و نقاشی‌های پیچیده سقف اشاره شد. او برای لوکس بودن و پیچیدگی طرح‌هایش، از پارچه‌ها و کریستال‌های سواروسکی در کنار هم استفاده می‌کند. که به این دلیل طرفداران خاصی پیدا کرد.

افراد مشهور و سلبریتی‌های معروفی، مانند بیانسه، جنیفر لوپز، ریحانا، لیدی گاگا، ماریا کری، آیشواریا رای، نیک جوناس، جیمز مک آووی، لیدی گاگا و... ، لباس‌های برند مایکل سینکو را در استیج و فرش قرمزهای زیادی پوشیده‌اند.

مایکل سینکو اولین عطر خود را به نام IMPALPABLE در سال ۲۰۱۲ روانه بازار کرد. وی در سال ۲۰۱۵، اولین مجموعه لباس زیر خود را برای برند بین المللی BENCH عرضه کرد.

منبع: مجله modeworld.ir

بررسی هفته مد پاریس بهار ۲۰۲۳

پس از دو سال اختلال در نمایش های مد، به دلیل کووید، مردم به پایتخت فرانسه بازگشتند. هفته مد پاریس برای فصل بهار و تابستان ۲۰۲۳ با رنگ‌های پر جنب و جوش، لباس شب شیک و جزئیات تخیلی به نمایش درآمد. در ادامه این مطلب از مجله دنیای مد، تعدادی از کالکشن برندهای مشهور پاریس در فشن ویک بهار 2023 را بررسی خواهیم نمود.

برند شنل در هفته مد بهار ۲۰۲۳

ویرجینی ویارد، مدیر خلاقیت برند شنل، برای کالکشن بهار ۲۰۲۳ از سینما و فیلم «سه رنگ: آبی» ساخته کریستوف کیشلوفسکی، الهام گرفته است. ویارد برای این مجموعه، کاپشن‌های توئید و لباس‌های مجلسی کوکتل تزیین شده با پر شترمرغ و کریستال‌های درخشان را طراحی کرده بود.

بررسی کالکشن شنل در هفته مد بهار ۲۰۲۳ پاریس


ژیوانشی

متیو ویلیامز بیش از دو سال در خانه مد ژیوانشی حضور دارد. اما این اولین نمایش اختصاصی زنانه او بود و تصمیم گرفت نمادهای مد سرزمین مادری خود، امریکا، را به فرانسه بیاورد. او ترکیبی از جین، ژاکت بامبر و هودی از جنس توئید، ژاکت های سبک کشباف پشمی و بلوزهای رمانتیک را برای این مجموعه خود طراحی کرد.

بررسی کالکشن ژیوانشی بهار 2023 پاریس


دیور در هفته مد 2023

ماریا گرازیا چیوری و کاترین دو مدیچی، دو ایتالیایی در پاریس، با قرن‌ها فاصله در ران‌وی دیور به هم رسیدند. چیوری قبلاً نیز از لباس‌های تاریخی الهام گرفته بود. کالکشن بهار ۲۰۲۳ برند دیور، در غاری به سبک گوتیک اجرا شد. دامن‌های کلوش، پیراهن های توری و کرست‌های کش دار در این مجموعه دیده می شد.

بررسی کالکشن دیور در هفته مد بهار 2023 پاریس


لویی ویتان

فشن شو برند لویی ویتان در آخرین روز از هفته مد پاریس در آفتاب پاییزی و در میان جمعیت مشتاق ارائه شد. صحنه نمایش ترکیب سوررئال داشت که به سفارش نیکلاس گسکوئيه طراحی شده بود. زیپ‌ها و سگک‌های بسیار بزرگ روی کت و شلوارها، کمربندهای خیلی عریض، لباس های چرم مشکی. که به نظر می آید از دنیای اسباب بازی ها الهام گرفته شده باشد.

بررسی کالکشن لویی ویتان در هفته مد بهار ۲۰۲۳ پاریس


متن کامل در مجله مد modeworld.ir

بررسی هفته مد میلان بهار ۲۰۲۳

از دوقلوهای مسحورکننده گوچی تا حضور کیم کارداشیان در دولچه و گابانا، برندها در هفته مد میلان برای فصل بهار و تابستان ۲۰۲۳ ایده‌های بسیاری ارائه کردند. در ادامه این مطلب از مجله مد، کالکشن تعدادی از برندهای مطرح میلان حاضر در فشن ویک بهار 2023 را بررسی خواهیم نمود.

دلچه اند گابانا در هفته مد میلان ۲۰۲۳

دولچه و گابانا از کیم کارداشیان برای سرپرستی برنامه خود در بهار 2023 دعوت کردند. این سه نفر بایگانی برند را از سال ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۷ بازنگری و آثار موفق را برای بازبینی مجدد انتخاب کردند. لباس های کرستی جواهر نشان، لباس‌هایی به سبک کوتور، شلوار جین پاره و طرح پلنگی تعدادی از مدل لباس زنانه برند دالچ اند گابانا برای بهار ۲۰۲۳ بود.

بررسی کالکشن دلچه اند گابانا در هفته مد بهار 2023 میلان


جورجیو آرمانی در هفته مد میلان بهار ۲۰۲۳

جورجیو آرمانی در سن ۸۸ سالگی همچنان به تولید مد ادامه می دهد. این مجموعه زیبا با ترندهای فصل بهار سبک آرمانی طراحی شده است. مثل همیشه، آرمانی کارها را به روش خود انجام داد. کت های کلاسیک پولکی، گلدوزی های نقره ای یا چاپ های انتزاعی به شکل گل های مارپیچ در لباس های زنانه او دیده می‌شود.

بررسی کالکشن جورجیو آرمانی در هفته مد بهار ۲۰۲۳ میلان


ورساچه در فشن ویک میلان

برند ورساچه، پاریس هیلتون را برای نقش "الهه گوتیک تاریک" خود جذب کرد. لباس‌های مشکی کوچک (LDB) تنگ، لباس‌های چرم منگوله‌دار، شلوار ساتن صورتی از ترند‌های دهه ۹۰ در این کالکشن ارائه شد. دوناتلا درباره این مجموعه گفت: «من همیشه یک شورشی را دوست داشتم. زنی با اعتماد به نفس، باهوش و کمی عرفان. او چرم و جین می‌پوشد و نیز آن‌ها را با پارچه ابریشمی، پیراهن و تاج ترکیب می‌کند!»

بررسی کالکشن ورساچه هفته مد بهار ۲۰۲۳ میلان


متن کامل در مجله modeworld.ir مطالعه کنید.

12345678910
last