استایل آوانگارد

پنجشنبه 6 خرداد 1400
18:11
admin

آوانگارد (Avant Garde) لغتی است فرانسوی به معنی پیشتاز و یا پیشرو، و به اشخاص و یا کارهایی نسبت داده می‌شود که خلاق و بدعت آمیز باشند و احترام ویژه ای برای هنر، فرهنگ، فشن و ترکیب آنها با لایف استایل قائل هستند.

مفهوم کلمه آوانگارد

کلمه آوانگارد از عبارت (avian garden) گرفته شده و ریشه نظامی دارد و به معنای پیشتاز و یا پیشرو، و به سربازی که در ردیف اول جبهه جنگ هستند، گفته می شود. اما در دنیای مد و فشن به معنی روشنفکرانه، ساختارشکن، جدید، تجربه نو و ابتکاری است.

آوانگاردیست ها گذشته را نفی نمی کنند بلکه معتقدند که به تغییر انتقالی اعتقاد دارند، یعنی شکستن کلیشه ها و تابوها، و پا گذاشتن به دنیایی جدید و خلاقانه در زمینه های مختلف فشن، میک آپ، طراحی منزل و حتی غذا است.

معنی آوانگارد چیست؟ با هنر و استایل آوانگارد بیشتر آشنا شویم

استایل آوانگارد

استایل آوانگارد به دلیل شکل خلاقانه، نامتعارفی دارد، مورد توجه اشخاص مشهور، سلبریتی ها و مطبوعات قرار می گیرد. طراحان این سبک مایلند اصول و قوانین همیشگی را تغییر داده و به چالش بکشند. فشن آوانگارد در واقع یک حوزه جذاب و چالش برانگیز برای عکاسان و خبرنگاران حوزه مد به حساب می‌آید.

ویژگی های استایل آوانگارد

المان های سنتی و مدرن : استایل آوانگارد در واقع استایلی بسیار جدید و نوپاست اما می‌تواند بعضی خصوصیات سبک وینتیج را نیز در خود منعکس کند.

ریسک پذیری بالا : برای پذیرش و استفاده از استایل آوانگارد، باید جسارت بالایی داشت.

استفاده اغراق آمیز از تزئینات : استفاده از المان ها با حجم زیاد بر روی لباس، کفش ها، کیف و اکسسوری و حتی لابه لای موها، یکی از خصوصیات این سبک است.

استفاده از خطوط و اشکال درهم : اشکال هندسی و خطوط پیچیده، یکی از ابزارهای اصلی ساخت استایل آوانگارد است.

الهام از پوشش حیوانات و پرندگان : استایل آوانگارد تلفیقی از هنر و فرهنگ سبک فوق مدرن در فشن است و هنر بدون پیام و مضمون، معنایی ندارد. الهام از طبیعت، کوه ها، دریا، دشت و حیوانات، یکی از موضوعات مورد علاقه در استایل آوانگارد است.

استفاده بی قید از رنگ ها : استایل آوانگارد به هیچ ترکیب رنگی مقید نیست و معتقد است که تمام رنگ ها می‌توانند در کنار یکدیگر پوشیده شوند و کوچکترین مشکلی پیش نیاید!

معنی آوانگارد چیست؟ با هنر و استایل آوانگارد بیشتر آشنا شویم

پوشیدن لباس چند لایه : استایل چندلایه به خصوص در فصول سرد سال طرفداران زیادی دارد، اما در سبک آوانگارد هرچه لایه ها به هم بی ربط‌ تر باشند، استایل شما به اهداف آوانگاردی نزدیک تر است.

🔴 متن کامل در مجله دنیای مد


موضوعات: اصطلاح,
[ بازدید : 259 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
دنیای مد و فشن بستری برای اطلاع از جدیدترین اخبار، آموزش ها و حواشی دنیای مد و لباس در ایران و جهان است.
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دنیای مد و فشن است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]